25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Στις 24 Μαρτίου 2011 πραγματοποιήθκε στην αίθουσα προβολών η καθιερωμένη γιορτή της 25ης Μαρτίου, δηλαδή του μεγάλου ξεσηκωμού των Ελλήνων κατά των Τούρκων.
Υπεύθυνες καθηγήτριες του εορτασμού ήταν η κα Πηνελόπη Μαστρογιαννάκη και η κα Ροδούλα Βυζανιάρη, ενώ το πρόγραμμα το παρουσίασε η μαθήτρια της Α΄Γυμνασίου Αγγελική Κιρκινέζη.
Οι μαθητές Γιάννης Κουμέντης της Γ΄τάξης, Γιώργος. Στείρος της Α’ τάξης και οι μαθήτριες Μαρία Ζουμή και Μυρτώ Παπανικολάου της Α΄τάξης, Στέλλα Βαγιάνου της Β΄τάξης και Μαρίνα Χούλη της Γ΄τάξης ήταν αυτοί που διάβασαν χαρακτηριστικά αποσπάσματα!
Επίσης η χορωδία με υπεύθυνο τον κ. Σταύρο Στείρο τραγούδησε σχετικά τραγούδια που μας μετέφεραν στο κλίμα του εθνικού μας αγώνα. Και του χρόνου!!!

" Κυρία Χιονάτη»

Στις 19 Μαρτίου παρουσιάστηκε στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο η μουσική διασχολική εκδήλωση «Κυρία Χιονάτη» αφιερωμένη στη γιορτή της γυναίκας.
Τα σχολεία που συμμετείχαν ήταν το Γυμνάσιο Βροντάδου με τα παραδοσιακά τραγούδια «Μανούλα το χεράκι σου», «Το νανούρισμα», «Η λαφίνα», το Γυμνάσιο Καλαμωτής, το ΓΕΛ Καλαμωτής, το Γυμνάσιο Κάμπου, το Γυμνάσιο Καλλιμασιάς, το 3ο Γυμνάσιο Χίου, το 1ο ΓΕΛ Χίου, το 2ο ΓΕΛ Χίου, το ΓΕΛ Καλλιμασιάς, το 1ο Γυμνάσιο Χίου, το 2ο Γυμνάσιο Χίου.
Ήταν μια πραγματικά εξαιρετική βραδιά στην οποία οι μαθητές όλων των σχολείων μας τραγούδησαν τραγούδια για τη γυναίκα και ξεδίπλωσαν τα πολυποίκιλα ταλέντα τους.
Αυτό φαίνεται και από τη συγχαρητήρια επιστολή που απέστειλε στους εκπαιδευτικούς των σχολείων η κα Ελένη Μενεξέ Υπεύθυνη Πολιτιστικών της ΔΔΕ Χίου στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει: «ένα τέτοιο αξιόλογο αποτέλεσμα, σίγουρα προϋποθέτει πολύ δουλειά και κατάθεση ψυχής τόσο από εσάς, τους ενορχηστρωτές της παράστασης, αλλά και από τα παιδιά που σας εμπιστεύονται και αφιερώνουν το χρόνο τους σε ποιοτικές καλλιτεχνικές δημιουργίες»

ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ
Η 22α Μαρτίου καθιερώθηκε ως η παγκόσμια ημέρα για το νερό στη συνδιάσκεψη του ΟΗΕ σχετικά με το περιβάλλον.
Το 1/6 του πληθυσμού της Γής, δηλαδή πάνω από 1 δισεκατομμύριο ψυχές, δεν έχουν πρόσβαση σε υδάτινες πηγές. 1,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι πίνουν νερό από μη ασφαλείς πηγές ενώ 400 εκατομμύρια παιδιά στερούνται ακόμη και την ελάχιστη ποσότητα καθαρού νερού που χρειάζονται για να ζήσουν. Ο ΟΗΕ ξεκίνησε από τον Απρίλη του 2004 δεκαετή καμπάνια με τίτλο «Νερό για τη ζωή». Στόχος του είναι η μείωση στο ήμισυ του αριθμού των ανθρώπων που δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό και στις βασικές συνθήκες υγιεινής

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
Στην αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών είναι αφιερωμένη η φετινή παγκόσμια μέρα της γης που γιορτάζεται στις 22 Απριλίου.
Όλο και περισσότερες χώρες λαμβάνουν μέτρα για τη μείωση των εκπομπών των αερίων, ενώ αυτή την περίοδο γίνεται μια συζήτηση για να καταλήξουν οι κυβερνήσεις σε μια παγκόσμια συμφωνία για την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ. Της Άννυς Μορόμαλου

Στη χώρα μας υπάρχει έντονο το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης.
Βασική αιτία αυτού του φαινομένου είναι η οικονομική κρίση που αναγκάζει τους κατόχους των ζώων να τα παρατούν στο δρόμο επειδή δεν έχουν την οικονομική άνεση να τα συντηρήσουν.
Ακόμα ένας λόγος είναι η επιπολαιότητα των παιδιών που πιστεύουν ότι μπορούν να τα προσέχουν και να τα φροντίζουν ενώ στην πραγματικότητα τα «φορτώνουν» όλα στους γονείς.
Τέλος οι κάτοχοι των ζώων δεν προσέχουν τα κατοικίδια τους με αποτέλεσμα τη συνεχή αναπαραγωγή τους.
Για να περιοριστεί αυτό το φαινόμενο πρέπει το κράτος να βοηθήσει έτσι ώστε να δημιουργηθούν κατάλληλα κτίρια και δομές με επαγγελματίες που θα φροντίζουν τα αδέσποτα ζώα ώστε να μην κυκλοφορούν ελεύθερα στις πόλεις.
Ακόμα πρέπει οι ιδιοκτήτες των κατοικιδίων να ελέγχουν την αναπαραγωγή των ζώων τους και την καθαριότητα τους.
Τέλος το σχολείο πρέπει να ενημερώνει τα παιδιά από μικρά, ώστε να φροντίζουν τα ζώα, να μην τα φοβούνται και να μην τα κακοποιούν

ΕΡΕΥΝΑ: ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟΙ.

Τον περασμένο μήνα η εφημερίδα μας έκανε μια έρευνα με θέμα τον αθλητισμό. Σε αυτήν την έρευνα συμμετείχαν 129 παιδιά. Από αυτά τα 67 ήταν αγόρια και τα 62 κορίτσια.
Καταλήξαμε λοιπόν στα εξής συμπεράσματα:
Το 87% των παιδιών ασχολούνται με τον αθλητισμό (εκτός σχολείου).
Η άθληση είναι πολύ σημαντική για την ψυχική αλλά και σωματική υγεία ενός ατόμου. Τα σωματικά οφέλη έχουν ωε εξής:
Μεγαλύτερη αντίσταση του οργανισμού στις ασθένειες
Πρόληψη καρδιακών προβλημάτων.
Αποφυγή αναπνευστικών και μυοσκελετικών προβλημάτων.
Αποφυγή διαταραχών στο μεταβολισμό και το νευρικό σύστημα.
Έλεγχος βάρους
Ευεργετική επίδραση στην οστεοπόρωση, το διαβήτη, την υπέρταση και άλλες ασθένειες
Καλύτερη πνευματική απόδοση
Περισσότερη αντοχή και δύναμη.
Αποφυγή ανθυγιεινών συνηθειών (π.χ. κάπνισμα)
Έχει όμως και ψυχολογικά οφέλη:
Καλή διάθεση
Λιγότερο άγχος
Διασκέδαση
Καλύτερη εμφάνιση
Αυτοπεποίθηση
Καλύτερη αυτοσυγκέντρωση
Ευχάριστος ύπνος
Κοινωνικοποίηση
Τα περισσότερα άτομα που ασχολούνται με τον αθλητισμό έχουν δηλώσει πως και άλλα μέλη της οικογένειας ασχολούνται με τον αθλητισμό.
Από αυτήν την παρατήρηση συμπεραίνουμε πως και το οικογενειακό περιβάλλον επηρεάζει τις ασχολίες ενός ατόμου.
Από τα παιδιά που αθλούνται, το 57% αθλείται σε σύλλογο και το υπόλοιπο 33% μεμονωμένα.
Συνιστάται κάθε άνθρωπος να γυμνάζεται τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα, από μία έως δύο ώρες την κάθε φορά. Βέβαια θα ήταν καλύτερο να ασκούνταν πιο συχνά αλλά όχι πολλές συνεχόμενες ώρες, γιατί αυτό μπορεί να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό, όπως η υπερκόπωση.
Αξιοπερίεργο είναι το ότι πολλά παιδιά που κανονικά η άθλησή τους είναι ανεπαρκής δήλωσαν ευχαριστημένα με το χρόνο που της αφιερώνουν, ενώ παιδιά που αθλούνται αρκετά δείχνουν ανικανοποίητα.
Επίσης, παρατηρείται πως ο κύριος λόγος που οι μαθητές δεν αθλούνται, είναι η έλλειψη ελεύθερου χρόνου. Δεύτερος η αδιαφορία που κυριαρχεί κυρίως στα αγόρια της Β’ γυμνασίου και τρίτος η οικονομική επιβάρυνση.
Φαίνεται ακόμα πως για τις καθημερινές μετακινήσεις τους οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο, λίγοι λιγότεροι τα πόδια και μειοψηφία αποτελούν τα άτομα που χρησιμοποιούν το ποδήλατο.
Τέλος πρέπει να τονιστεί πως αρκετοί μαθητές επιθυμούν να ξεκινήσουν ένα νέο άθλημα όπως μπέιζμπολ, ιππασία… που δυστυχώς η Χίος δεν έχει αναπτύξει σε επίπεδο τέτοιο που να υπάρχουν κατάλληλες υποδομές και γυμναστές για να γίνει σωστά.

Η ΕΡΕΥΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ:
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΥΡΤΩ - ΚΟΥΜΕΝΤΗ ΑΡΓΥΡΩ -ΜΙΧΑΛΑ ΕΙΡΗΝΗ

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΙΟΥ

Στις 22 Μαρτίου 2011 το τμήμα Α3 του σχολείου μας επισκέφθηκε το αρχαιολογικό μουσείο, στα πλαίσια της διδασκαλίας της ιστορίας.
Συνοδοί μας σε αυτή την όμορφη και επιμορφωτική επίσκεψη ήταν ο κ. Αντώνης Νικολάου , και η κ. Ασπασία Φαφαλιού.
Εκεί γνωρίσαμε πολλά πράγματα σχετικά με τον τρόπο ζωής των Χιωτών από τα προϊστορικά, αρχαία, και ελληνιστικά χρόνια.
Είδαμε αντικείμενα καθημερινής χρήσεως, καθώς και αντικείμενα τα οποία χρησιμοποιούσαν στον τρόπο με τον οποίο λάτρευαν εκείνη την εποχή τους θεούς τους αλλά και σκεύη, και αμφορείς διαφόρων ειδών.
Μάθαμε για τον τρόπο με τον οποίο μετρούσαν τα υγρά ώστε να μην υπάρχει περίπτωση κλοπής.
Πληροφορηθήκαμε σχετικά με τα σπουδαία αγάλματα των αρχαϊκών χρόνων, τους Κούρους και τις Κόρες. Θαυμάσαμε διάφορες επιγραφές από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Επίσης, επισκεφθήκαμε και τον δεύτερο όροφο του μουσείου και ρίξαμε μια ματιά σε κοσμήματα που φορούσαν εκείνα τα χρόνια σε διάφορα κτερίσματα που τοποθετούσαν στους τάφους των νεκρών και σε κίονες και κιονόκρανα ιωνικού, αλλά και δωρικού ρυθμού, αφού ο χρόνος που είχαμε δεν ήταν αρκετός για να μάθουμε λεπτομέρειες.
Στο τέλος της ξενάγησής μας, ζωγράφισε ο καθένας από εμάς το αντικείμενο, το οποίο του έκανε μεγαλύτερη εντύπωση, αφού πρώτα χωριστήκαμε σε 4 ομάδες.

Έπειτα, πήγαμε σε μια αίθουσα, στην οποία παίξαμε ένα παιχνίδι γνώσεων και απομνημόνευσης με διάφορες ερωτήσεις που μας έκανε η αρχαιολόγος κ. Δέσποινα Τσαρδάκα και το οποίο κέρδισαν τα κορίτσια !!!!!!!
Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία, αφού μάθαμε πράγματα που δεν ξέραμε για τον τόπο μας και ήταν απαραίτητο να τα γνωρίζουμε.

Ελληνικό κοινοβούλιο:Πυλώνας της δημοκρατίας; του Ξενοφώντα Μυτακίδη

Κάθε δημοκρατία που λειτουργεί σωστά προστατεύει τα δικαιώματα των πολιτών μέσα από τον πολύτιμο θεσμό του Κοινοβουλίου, όπου οι εκλεγμένοι βουλευτές αγωνίζονται για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής του πολίτη.
Η βουλή γίνεται το βήμα της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας.
Στην πατρίδα μας δυστυχώς το Κοινοβούλιο συχνά δεν εκπληρώνει τον προορισμό του και δεν προασπίζει τα λαϊκά δικαιώματα και συμφέροντα, παρόλο που εκλέγεται ακριβώς γιαυτό το σκοπό. Έτσι οι περισσότεροι βουλευτές ενδιαφέρονται μόνο για το ατομικό τους συμφέρον, απουσιάζουν πολύ συχνά από το κοινοβούλιο και δεν εκπροσωπούν πάντα επάξια το λαό που τους επέλεξε.
Επίσης υποκύπτουν είτε σε διάφορες πιέσεις που προέρχονται από μεγάλα συμφέροντα, είτε στις οδηγίες και εντολές του αρχηγού της κοινοβουλευτικής ομάδας.
Δεν διεκδικούν καλύτερες συνθήκες ζωής για τους πολίτες, αφού εκείνοι πλέον ‘έχουν πετύχει στο στόχο τους και έχουν αποκατασταθεί οικονομικά για όλη τους τη ζωή αμειβόμενοι με πολύ καλές αποδοχές.
Επαναπαύονται στα έδρανα της Βουλής και παύουν να έχουν τη δική τους φωνή στα μεγάλα προβλήματα της χώρας και της πατρίδας.
Γίνονται τελικά άβουλα όργανα των εκάστων ισχυρών συμφερόντων και της διαφθοράς, χωρίς να πραγματοποιούν την υψηλή αποστολή για την οποία ο λαός τους έστειλε στα έδρανα του κοινοβουλίου.
Ωστόσο αυτή η κατάσταση μπορεί να αλλάξει και να βελτιωθεί για το καλό της δημοκρατίας.
Πολλά πρέπει να γίνουν για να μετατραπεί το κοινοβούλιο σε ναό της δημοκρατίας και προστάτη των δικαιωμάτων των πολιτών.
Η πολιτεία οφείλει να επιβάλλει αυστηρούς νόμους που θα αποτρέψουν τους βουλευτές από την οποιαδήποτε παρανομία, βλαπτική για το κοινό συμφέρον.
Τα πολιτικά κόμματα πρέπει να ελέγχουν τακτικά πόσο τα μέλη τους μπορούν να ανταποκριθούν στον προορισμό τους, την προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη.
Οι πολίτες απ΄την πλευρά τους να εκλέγουν αυτούς που αξίζουν πραγματικά και θα υπερασπίζουν το κονό όφελος και συμφέρον.
Στη σωστή εκλογή και αξιολόγηση θα συμβάλλουν και όλοι οι φορείς αγωγής. Η οικογένεια, το σχολείο, και οι πνευματικοί άνθρωποι οφείλουν να διδάξουν εμάς τους πιο νέους να εκτιμούμε σωστά τα πολιτικά πρόσωπα και να κρίνουμε ποιοι είναι σε θέση να προστατεύσουν τον πολίτη από τους επικίνδυνους και λαοπλάνους πολιτικούς.
Φυσικά τα ΜΜΕ οφείλουν να προβάλλουν κάθε φορά τα σωστά και κατάλληλα πρότυπα των ανιδιοτελών πολιτικών που θα αγωνίζονται για την πρόοδο της πατρίδας και το κοινό συμφέρον
Όλοι μαζί μπορούμε να αναδείξουμε τους σωστούς βουλευτές και πολιτικούς, ώστε η χώρα μας να βγει σύντομα από την τωρινή κρίση και η πατρίδα μας να γνωρίσει ένα λαμπρότερο μέλλον αντάξιο του παρελθόντος της

Η έκθεση αυτή του μαθητή της Γ΄ τάξης Ξενοφώντα Μυτακίδη επιλέχθηκε από τριμελή επιτροπή εκπαιδευτικών να εκπροσωπήσει το σχολείο μας στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας της Δημοκρατίας

Terroir

Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους των κρασιών είναι ο τόπος στον οποίο καλλιεργήθηκαν τα αμπέλια από τα οποία παράγεται το συγκεκριμένο κρασί. Η γεωγραφία προσδίδει στα κρασιά ειδικά χαρακτηριστικά.
—Με την έννοια "Γεωγραφία" εννοούμε ένα σύνολο ιδιοτήτων μιας περιοχής: - Τη διαμόρφωση (τοπογραφία) της περιοχής και τη χημική σύσταση του εδάφους
- Το κλίμα που επικρατεί στην περιοχή και την εξέλιξή του στο πέρασμα του χρόνου
Σ' αυτές προστίθενται ανθρωποκεντρικές μεταβλητές, όπως:
· Οι ποικιλίες αμπέλου που καλλιεργούνται.
· Οι τεχνικές και οι μέθοδοι καλλιέργειας.
· Η αμπελουργική και οινοποιητική παράδοση της περιοχής.
· Κατ' επέκταση και οι καλλιεργητές αμπέλου και παραγωγοί των οίνων, που συνεχίζουν, τροποποιούν και βελτιώνουν τα παραπάνω.
Όλα αυτά μαζί διαμορφώνουν την έννοια του Terroir (τερουάρ). Είναι αυτό που χαρακτηρίζει οίνους μιας περιοχής, και που ξεκίνησε ουσιαστικά με την ονοματολογία διαφόρων οίνων από τους αρχαίους Έλληνες με τα ονόματα των τόπων όπου παράγονταν (Θάσιος, Αριούσιος, Μαρώνειος, Πράμνιος κλπ.).
Η Γεωγραφία του Οίνου δεν περιορίζεται όμως στο terroir. Μεγάλη σημασία έχουν οι ευρύτερες περιοχές όπου παράγεται ο οίνος, και ιδιαίτερα οι κύριες οινοπαραγωγές χώρες, που και αυτές δίνουν χαρακτηριστικά στα κρασιά που παράγουν.
Κάθε μία, με τις δικές της αμπελοοινικές περιοχές, την νομοθεσία, τις συνήθειες, την ιστορία, συνθέτει την προσωπικότητα και την φήμη των κρασιών της σε όλο τον κόσμο.
· —Ο τόπος καλλιέργειας των αμπελιών είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος της ταυτότητας των κρασιών.
· Η τοπογραφική διαμόρφωση και η μηχανική - χημική σύσταση του εδάφους.
· Το μακρο-μεσοκλίμα που επικρατεί στην περιοχή και η από χρονιά σε χρονιά εξέλιξή του.
· Οι ποικιλίες αμπέλου που καλλιεργούνται και οι καλλιεργητικές τεχνικές.
· Η αμπελουργική και οινοποιητική παράδοση της περιοχής.
· Οι άνθρωποι που συντηρούν (και εξελίσσουν) την παράδοση και την υλοποιούν.
Περί την έννοια του τερουάρ έχει συγκροτηθεί όλη η ευρωπαϊκή οινική νομοθεσία και κατ' επέκταση και η ελληνική. Ακριβώς την έννοια αυτή έρχονται να εκφράσουν οι αμπελοοινικές περιοχές της Ελλάδας
Ήταν εξάλλου οι αρχαίοι Έλληνες που εισήγαγαν την έννοια της εντοπιότητας με τον Αριούσιο και άλλους ονομαστούς οίνους από πολλές περιοχές.



Από την εργασία των Πλάκα Νίκου & Φύλλα Λεωνίδα στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής ομάδας «Αριούσιος Οίνος»

THE FUNNY CORNER

- Γιατρέ μου, έχω σοβαρό πρόβλημα. Πέφτω το βράδυ να κοιμηθώ και βλέπω κάτι απίστευτα όνειρα, με ποντίκια να παίζουν μπάλα. Συνέχεια. Όση ώρα κοιμάμαι, αυτά παίζουν μπάλα. Αν κοιμηθώ μισή ώρα παραπάνω, παίζουν παράταση και μετά βαράνε και πέναλτι. Πολλά πέναλτι. Με τις ώρες! Τα ποντίκια παίζουν μπάλα!
- Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο. Μήπως πρέπει να κάνετε απολύμανση στο σπίτι και σας έχει γίνει έμμονη ιδέα; Κάντε μια απολύμανση κι ελάτε την άλλη εβδομάδα να σάς ξαναδώ...
Μία εβδομάδα αργότερα...
- Γιατρέ μου, έκανα και απολύμανση, αλλά τα ποντίκια παραμένουν. Κάθε βράδυ, μόλις κλείσω τα μάτια μου, βλέπω τα ίδια: Πάσες, σέντρες, σουτ...
- Μήπως τρώτε βαριά το βράδυ; Να κόψετε το βραδινό και να τα ξαναπούμε την άλλη εβδομάδα...

Την επόμενη εβδομάδα...
- Γιατρέ μου, έχασα πέντε κιλά, αλλά τα ποντίκια δεν λένε να φύγουν. Κάθε βράδυ στα όνειρά μου τα βλέπω. Τι να κάνω;
- Λοιπόν, θα σάς δώσω μια συνταγή με ηρεμιστικά. Θα παίρνετε ένα κάθε βράδυ, από απόψε και για μία εβδομάδα. Πιστεύω ότι θα σας βοηθήσουν.
- Καλά, αλλά μήπως θα μπορούσα να αρχίσω τη θεραπεία από αύριο;
- Απόψε σάς είπα.
- Έχει τελικό απόψε...

Ήταν ένας ελέφαντας και ένα μυρμήγκι και είχαν μόνο ένα εισιτήριο για το σινεμά.
- Μην σε νοιάζει, λέει ο ελέφαντας, θα σε κρύψω πίσω από το αυτί μου για να μην σε δουν.
Πάει ο ελέφαντας να μπει στο σινεμά:
- Γεια σας, λέει ο τύπος που ελέγχει τα εισιτήρια.
- Γεια σας, λέει ο ελέφαντας.
- Μόνος σας είστε;
- Ναι, είμαι μόνος μου.
- Και αυτός πίσω από το αυτί σας ποιός είναι;
Πάνε πάλι πίσω.
- Θα σε κρύψω στην προβοσκίδα μου, λέει ο ελέφαντας.
Ξαναπηγαίνουν στο σινεμά:
- Γεια σας, λέει ο τύπος που ελέγχει τα εισιτήρια.
- Γεια σας, λέει ο ελέφαντας.
- Μόνος σας είστε;
- Ναι, είμαι μόνος μου.
- Και αυτός στην προβοσκίδα σας ποιός είναι;
Πάνε πάλι πίσω.
- Να δοκιμάσουμε να σε κρύψω εγώ κάπου; ρωτάει ο μυρμήγκι.
- Ναι, αλλά δεν νομίζω να πετύχει, λέει ο ελέφαντας.
Πιάνει το μυρμήγκι και τυλίγει τον ελέφαντα με αλουμινόχαρτο.
Πάνε πάλι στο σινεμά:
- Γεια σας, λέει ο τύπος που ελέγχει τα εισιτήρια.
- Γεια σας, λέει το μυρμήγκι.
- Μόνος σας είστε;
- Ναι, είμαι μόνος μου.
- Και αυτό εδώ τί είναι;
- Μυστήριος είσαι, ρε φίλε! λέει το μυρμήγκι. Να μην φέρω και ένα σαντουιτσάκι για το διάλειμμα;

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΣΚΑΚΙ



Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πραγματοποιήθηκε στο 4ο γυμνάσιο Χίου το 8ο ανοιχτό μαθητικό πρωτάθλημα σκακιού.
Μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου έλαβαν μέρος με σκοπό να καταλάβουν μία θέση που θα τους εξασφάλιζε το μετάλλιο.
Τα παιδιά έπαιξαν έξι παιχνίδια με αντιπάλους της ηλικίας τους, και στο τέλος βγήκαν οι τρεις νικητές από κάθε τάξη.
Το σχολείο μας εκπροσώπησε ο μαθητής Γιώργος Στείρος ο οποίος κατέλαβε την 8η θέση.

ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ… του Γιώργου Στείρου

T-shirt ρολόι
Πολλοί είναι οι τρόποι που μπορεί να τραβήξει κάποιος την προσοχή όταν βρεθεί σε ένα κλαμπ, στην δουλειά του ή και σε ένα δημόσιο χώρο γενικότερα! Το δύσκολο βέβαια είναι να πετύχεις να σε προσέξουν για λόγο που σε τιμά, όχι το αντίθετο!
Ε λοιπόν, αυτό εδώ το T-shirt είναι σίγουρο πως θα τραβήξει τα βλέμματα πάνω του (μαζί και πάνω σας) κάνοντας σας "πρώτη μούρη", καθώς θα εντυπωσιάσει με το στυλ του και την πρωτοτυπία του! Το μοναδικό αυτό Τ-shirt έχει ενσωματωμένο στο μπροστινό του μέρος ένα πραγματικό ψηφιακό ρολόι που εμφανίζει την ώρα με λαμπερά τιρκουάζ χρώματα! Το Τ-shirt διαθέτει οκτώ διαφορετικούς τρόπους για να εμφανίσει την ώρα, όπως fade in/ fade out αλλά και λειτουργία χρονομέτρου! (Μπορείτε ακόμα να αλλάξετε την ώρα βάζοντας την μία ώρα μπροστά, κάνοντας τους πάντες να αναρωτιούνται ''μα πως πέρασε η ώρα και έχω αργήσει τώρα''!!!). Με ειδική κρυφή εσοχή στο εσωτερικό του για τις μπαταρίες, θα κάνει τους πάντες να απορούν από που παίρνει ενέργεια και έχει τόσο λαμπερή εμφάνιση!



Γυαλιά κατασκοπείας
Αν είστε φαν του James Bond και ζηλεύετε τόσο πολύ όταν χρησιμοποιεί τα απίθανα γκάτζετ που ο τρομερός Q κατασκευάζει σε κάθε ταινία ειδικά γι' αυτόν, ήρθε η ώρα να ζήσετε το δικό σας μύθο! Με τα τρομερά Γυαλιά ηλίου με φωτογραφική μηχανή και mp3 player μπορείτε να μεταμορφωθείτε σε σούπερ κατάσκοπος και να μετατρέψετε κάθε σας μέρα σε σκηνή από την αγαπημένη σας ταινία!
Αυτά τα φοβερά και τρομερά κατασκοπικά γυαλιά ηλίου σας επιτρέπουν να τραβάτε φωτογραφίες από οτιδήποτε βλέπετε, χωρίς να χρειάζεται να κουβαλάτε μαζί σας την φωτογραφική σας μηχανή. Είναι ιδανικά για αποτυπώσετε μοναδικές στιγμές κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων που απαιτούν τη χρήση και των δύο σας χεριών, όπως σκι, mountain biking ή άλλα extreme sports!
Ταυτόχρονα, με αυτά τα γυαλιά ηλίου είστε σε θέση να απολαμβάνετε την αγαπημένη σας μουσική ενώ καταπιάνεστε με οποιαδήποτε δραστηριότητα, χάρη στο ενσωματωμένο τους mp3 player! Διακριτικά ακουστικά είναι επίσης ενσωματωμένα πάνω τους, τα οποία αφαιρούνται όταν δεν τα χρησιμοποιείτε.
Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εκτός όλων των μαγικών που αναφέραμε, το συγκεκριμένο γκάτζετ είναι την ίδια στιγμή ένα ζευγάρι εξαιρετικά γυαλιά ηλίου. Με ελαφρύ σκελετό υψηλής ποιότητας και φακούς UV400, προστατεύουν τα μάτια σας από την καταστροφική ακτινοβολία και τις βλαβερές συνέπειές της. Σε περίπτωση όμως που η μέρα δεν είναι και τόσο ηλιόλουστη, αλλά εσείς θέλετε να αξιοποιήσετε τις υπόλοιπες δυνατότητές των γυαλιών σας, δηλαδή τη φωτογραφική μηχανή ή/ και το mp3 player μπορείτε να χρησιμοποιήσετε απλούς καθαρούς φακούς.
Μία μικρή μονάδα - τηλεχειριστήριο, η οποία μπορεί να προσκολληθεί πάνω στα μπαστούνια του σκι, στις χειρολαβές του ποδηλάτου ή απλά μπορεί διακριτικά να είναι τοποθετημένη στη τσέπη σας, χρησιμοποιείται για τραβάτε τις φωτογραφίες σας. Μέσω usb μπορείτε να ανεβάσετε τις φωτογραφίες στον υπολογιστή σας, να κατεβάσετε μουσική από το pc σας στο ενσωματωμένο mp3 player και να φορτίσετε την εσωτερική μπαταρία των γυαλιών.
Α... κι αν μπείτε για τα καλά στο πετσί του ρόλου, μην διστάσετε να δηλώσετε: My name is Bond... James Bond!

ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΜΑΡΚΕΛΛΟ




ΘΑ ΜΕΤΑΛΑΒΩ ΜΕ ΝΕΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ

Η Διεύθυνση δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου-Τομέας Πολιτιστικών Θεμάτων σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πειραιά, Αργολίδας και Ηλείας, πραγματοποίησαν έκθεση μαθητικής φωτογραφίας με θέμα «Θα μεταλάβω με νερό θαλασσινό» στο Ομήρειο από τις 16 έως τις 23 Μαρτίου 2011.

Μαθητές από το Γυμνάσιο Κάμπου, το Γυμνάσιο Καλλιμασιάς, το Γυμνάσιο Λ.Τ. Βολισσού, το Γυμνάσιο Βροντάδου, το 2ο Γελ Χίου έκθεσαν τα έργα τους τα οποία κατά γενική ομολογία ήταν πολύ υψηλού επιπέδου.

Από το σχολείο μας όπως αναφέρθηκε και στο προηγούμενο φύλλο, συμμετείχε ο μαθητής Βασίλης Γανιάρης

ΑΠΟΚΡΙΕΣ !!!

Οι απόκριες διαρκούν τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Σαρακοστή. Σ΄αυτό το διάστημα επικρατεί μεγάλη ευθυμία και διασκέδαση.
Ένα έθιμο που διασώζεται από τα αρχαία, ειδωλολατρικά χρόνια είναι η μεταμφίεση-το μασκάρεμα-Κρύβεται το πρόσωπο με μάσκα και φοριούνται στολές παλαιών εποχών.
Στα παλαιότερα χρόνια οι μεταμφιεσμένοι έπαιζαν διάφορα παιχνίδια όπως «η καμήλα» «το γαϊτανάκι», «ο ξυλοπόδαρος», «το αλογάκι».
Σήμερα κάνουν παρελάσεις με άρματα όπως στην Πάτρα, τη Μόστρα στα Θυμιανά, στο Βλάχικο γάμο στη Θήβα.
Τα παιδιά ντύνονται με διάφορες στολές και διασκεδάζουν.
Οι νοικοκυρές συνηθίζουν να φτιάχνουν στα σπίτια τους καταΐφι, γαλακτομπούρεκο, ραβδόλια, δίπλες, σβίγκους, κολοκυθόπιτα, για να κερνούν τους κουδουνάτους που επισκέπτονται τα σπίτια!!
Οι απόκριες είναι μια ευχάριστη περίοδος του χρόνου που μας χαρίζει χαρά!!
Και του χρόνου!!!

Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΦΛΕΒΑ ΤΟΥ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

Όπως είναι γνωστό, τα περισσότερα παιδιά περιμένουν ανυπόμονα την ημέρα που έχουν προγραμματισμένο μάθημα καλλιτεχνικών.
Τον προηγούμενο μήνα ο καθηγητής των καλλιτεχνικών κ. Ερμής Αυγουστίδης μας ανακοίνωσε ότι στα πλαίσια μιας προσπάθειας του τομέα Αγωγής Υγείας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου για την οδική ασφάλεια, οι μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν προαιρετικά σε έκθεση ζωγραφικής με αυτό θέμα.
Για την προετοιμασία μας αφιερώσαμε 2-3 διδακτικές ώρες Καλλιτεχνικών προσδοκώντας να εκθέσουμε τα έργα μας στην γκαλερί του Ομηρείου Πνευματικού Κέντρου.
Όλα τα παιδιά και μόνο με την ιδέα ότι θα μοιάζουν με μικρούς Πικάσο ενθουσιάστηκαν και επιδόθηκαν με ζήλο στη ζωγραφική.
Πολλά από τα έργα των παιδιών στόλισαν την αίθουσα εκθέσεων του Ομηρείου.
Στ΄ αλήθεια λοιπόν ο Βροντάδος βγάζει καλλιτέχνες αφού από το σχολείο μας συμμετείχαν 27 έργα!.
Δείτε το σχετικό βίντεο: www.youtube.com/watch?v=mvclFx5Dj_4

«ΘΑ ΜΕΤΑΛΑΒΩ ΜΕ ΝΕΡΟ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ»


Με αυτό τον τίτλο η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χίου σε συνεργασία με τις αντίστοιχες του Ναυπλίου, του Πειραιά, του Πύργου, της Αργολίδας οργανώνουν κοινή έκθεση μαθητικής φωτογραφίας.
Η διπλανή φωτογραφία του Βασίλη Γανιάρη, μαθητή της Γ τάξης του Γυμνασίου μας, ήταν μία από τις 15 φωτογραφίες που επέλεξε η επιτροπή για να αντιπροσωπεύσουν τη Χίο στις εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν στις παρακάτω ημερομηνίες:
· 26 Μαρτίου στον Πειραιά
· 3 Απριλίου στον Πύργο
· 8 Απριλίου στο Ναύπλιο

ΕΡΕΥΝΑ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ


Τα παιδιά όλων τον τάξεων του σχολείου μας κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο σχετικό με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Τα αποτελέσματα είναι τα εξής :
Στην ερώτηση «Πόσες ώρες την μέρα χρησιμοποιείς το διαδίκτυο» από την Γ΄ Γυμνασίου το 33 % απάντησε 2 ώρες , το 32% απάντησε 1 ώρα, το 30 % απάντησε 3 ώρες και το 5 % απάντησε Καθόλου
Από την Β’ Γυμνασίου το 43% απάντησε 3 ώρες , το 27% 2 ώρες το 27 % 1 ώρα και το άλλο 3% καθόλου !
Από την Α’ Γυμνασίου το 58 % απάντησε 1 ώρα , το 18 % 2 ώρες , το 13 % 3 ώρες και το άλλο 11% καθόλου !
Στην ερώτηση « Από που συνδέεστε στο Ιντερνετ» από την Γ’ Γυμνασίου το 100% συνδέεται από το σπίτι.
Από την Β’ Γυμνασίου το 95 % συνδέεται από το σπίτι.
Από την Α’ Γυμνασίου το 90 % συνδέεται από το σπίτι.
Στην ερώτηση «Σε έχει παρενοχλήσει κάποιος από το διαδίκτυο» από την Γ’ Γυμνασίου το 89% απάντησε ΟΧΙ ενώ το 11% ΝΑΙ.
Από την Β’ Γυμνασίου το 78% απάντησε ΟΧΙ ενώ το υπόλοιπο 22% απάντησε θετικά.
Από την Α’ Γυμνασίου το 95% απάντησε αρνητικά ενώ το 5% θετικά.
Τα παιδιά του σχολείου μας χρησιμοποιούν περισσότερο τα Chat Rooms( MSN, My Space) και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αφού τα προτιμούν πάνω από 3 φορές την εβδομάδα. Επίσης με μικρότερο ενδιαφέρον χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για ενημέρωση.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν για την μουσική, τα διαδικτυακά παιχνίδια και την ανταλλαγή αρχείων!
Από την Τρίτη Τάξη το 41 % έχει συναντήσει κάποιον από το διαδίκτυο ενώ το 59 % δεν έχει συναντήσει
Από την Δευτέρα Τάξη το 64 % δεν έχει τολμήσει να συναντήσει ενώ το υπόλοιπο 36 % απάντησε θετικά!
Από την Πρώτη Τάξη το 73% απάντησε αρνητικά σε αντίθεση με το 27 % που απάντησε θετικά.
Τα περισσότερα παιδιά που απάντησαν θετικά συνοδεύτηκαν από 1 φίλο/η!
Στην ερώτηση «Έχεις δώσει ποτέ κάποια προσωπικά στοιχεία σε κάποιον» από την Γ’ Γυμνασίου το 86 % ΔΕΝ έχει δώσει ενώ το 14% ΝΑΙ.
Από την Β’ Γυμνασίου το 92% απάντησε αρνητικά ενώ το 8% απάντησε αντίθετα.
Από την Α’ Γυμνασίου το 89% ΔΕΝ έχει δώσει ενώ το 11% απάντησε θετικά!
Οι μαθητές φαίνονται να ενημερώνονται περισσότερο από το σχολείο, τα Μ.Μ.Ε. και τα Ενημερωτικά Έντυπα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο!!
Απ΄ ότι φαίνεται οι περισσότεροι μαθητές πιστεύουν πως η πλοήγηση τους στο διαδίκτυο είναι σωστή και ασφαλής!!!!

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου, στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος «Εναλλακτικές πηγές ενέργειας», μας επισκέφτηκε ο κύριος Γ. Μαϊστράλης και μας εξήγησε κάποια επιπλέον πράγματα σε σχέση με τις οικολογικές πηγές ενέργειας. Επεσήμανε τις τρεις κατηγορίες οικολογικών πηγών ενέργειας: τη γεωθερμία, την ηλιοθερμία – αεροθερμία και την ηλιακή ενέργεια. Επίσης έκανε λόγο για κάποιες βασικές νομοθεσίες και προϋποθέσεις που λαμβάνονται ή τουλαχιστον πρέπει αν λαμβάνονται υπόψη στη περίπτωση εγκατάστασης των μηχανισμών που χρειάζονται για τη αξιοποίηση αυτών των πηγών ενέργειας.
Με την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας πετυχαίνουμε την μείωση των εξόδων που αφιερώνονται για τη θέρμανση ενός σπιτιού και την τροφοδότησή του με ρεύμα για όλες τις λειτουργίες του. Επίσης με αυτόν τον τρόπο εξαρτιόμαστε από τα ορυκτά καύσιμα που καταστρέφουν το περιβάλλον εφόσον κατά την καύση τους απελευθερώνονται τεράστιες ποσότητες του βλαβερούCO2 (διοξειδίου του άνθρακα).
1.Γεωθερμία
Οι γεωθερμικές αντλίες είναι από τις πιο αποδοτικές ενεργητικές (σε αντίθεση με τις παθητικές) τεχνολογίες στον κόσμο για τη θέρμανση και ψύξη των σπιτιών, των σχολείων, των επιχειρήσεων και άλλων κτιρίων. Χρησιμοποιούν τη φυσική θερμοκρασία της γης για τη θέρμανση το χειμώνα κα την ψύξη το καλοκαίρι. Εκμεταλλεύονται το πλεονέκτημα ότι η θερμοκρασία του εδάφους δεν ποικίλει από εποχή σε εποχή όπως ο αέρας, αλλά παραμένει σταθερή σε βάθος μεγαλύτερο από 2 μέτρα και συγκεκριμένα γύρω στους 17ο C. Λειτουργεί όπως ένα ψυγείο. Το χειμώνα μεταφέρει τη φυσική θερμότητα της γης στο κτίριο με νερό που κυκλοφορεί σε κλειστούς πλαστικούς σωλήνες που εισάγονται στο έδαφος. Το καλοκαίρι μεταφέρει τη θερμότητα του κτιρίου στη γη ψύχοντας έτσι το σπίτι. Το ίδιο πλαστικό σύστημα χρησιμοποιείται το καλοκαίρι όπως και το χειμώνα. Απλά αλλάζει η κατεύθυνση κίνησης του νερού. Είναι πιο αποτελεσματικά από τα κλιματιστικά επειδή βασικά "μετακινούν" τη θερμότητα αντί να καταναλώνουν ενέργεια για να τη δημιουργήσουν.
2.Ηλιοθερμία – Αεροθερμία
Η αντλία θερμότητας είναι μια εξελιγμένη συσκευή, που εκμεταλλεύεται την προσφερόμενη από το περιβάλλον ενέργεια και την αξιοποιεί για τη θέρμανση και το δροσισμό οποιασδήποτε κατοικίας. Στην αεροθερμία γίνεται χρήση Αντλιών Θερμότητας. Η αρχή της λειτουργίας της Αντλίας Θερμότητας με σύμμαχο τα στοιχεία της φύσης βασίζεται στο ότι η συσκευή καταφέρνει να μεταφέρει θερμότητα από κάποιο όριο θερμοκρασίας σε ένα υψηλότερο. Οι Αντλίες Θερμότητας απορροφούν περίπου το 75% της απαιτούμενης ενέργειας για θέρμανση και ψύξη από το περιβάλλον. Το υπόλοιπο 25% το παίρνουμε με την μορφή της ηλεκτρικής ενέργειας και έτσι πετυχαίνουμε θερμική άνεση 100%. Σε εύρος λειτουργίας θερμοκρασίας εξωτερικού αέρα, από τους -15ºC έως και τους +65ºC, η αντλία θερμότητας καθίσταται αξιόπιστη για θέρμανση και δροσισμό, ακόμα και για τις πιο ακραίες καιρικές συνθήκες.
3. Φωτοβολταϊκά
Τα φωτοβολταϊκά είναι μια πιο γνωστή εφαρμογή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ως γνωστών «συλλέγουν» την ηλιακή ενέργεια και τη μετατρέπουν σε ηλεκτρική. Έχουν πολλές εφαρμογές στα σπίτια εφόσον χρησιμοποιούντα για να το τροφοδοτήσουν με ρεύμα, για να θερμανθεί το νερό κ.τ.λ. Μια εφαρμογή τους με την οποία εξοικονομούμε πολύ ενέργεια είναι στα κέντρα αφαλάτωσης με τη βοήθεια των φωτοβολταϊκών πάνελ. Αρνητικό τους στοιχείο όμως είναι οι ακριβές τους εγκαταστάσεις που στοιχίζουν περίπου 23.000€ για να τροφοδοτούν πλήρως ένα σπίτι και η επιστροφή των χρημάτων από τη ΔΕΗ περιορίζεται στα 3χιλιάδες € το χρόνο.
Τέλος, μας πληροφόρησε πως: για την έκδοση οικοδομικής άδειας σε κτίρια νέα ή υφιστάμενα που ανακαινίζονται ριζικά, άνω των πενήντα (50) τ.μ., είναι υποχρεωτική από την 1η Οκτωβρίου 2010, η υποβολή στις πολεοδομικές υπηρεσίες της Μελέτης Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Δ΄ του ΚΕΝΑΚ και θα τηρούνται οι ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης ώστε να εντάσσονται τουλάχιστον στην Β’ ενεργειακή κατηγορία. Υποβάλλεται επίσης και η Μελέτη Τεχνικής, Περιβαλλοντικής και Οικονομικής Σκοπιμότητας που τη συνοδεύει. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των κτιρίων αυτών θα εκδίδεται Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (Π.Ε.Α.) των Κτιρίων από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές που εντάσσονται σε σχετικό Μητρώο. Ενώ επίσης τα παλιά σπίτια με ενεργειακή κατηγορία Γ και κάτω θα έχουν περιθώριο ενός χρόνου μέσα στον οποίο πρέπει να ανεβάσουν την κατηγορία τους, με τη βοήθεια του κράτους.
Η ενεργειακή απόδοση εξαρτάται από τη μόνωση του κτιρίου, την ενεργειακή κατηγορία των συσκευών που χρησιμοποιεί και το κατά πόσο χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Click... ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ της Μυρτώς Παπανικολάου










Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα «click ….ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ», που υλοποιεί το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο, βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που -όπως μας εξήγησαν οι υπεύθυνοι του Ιδρύματος κατά την επίσκεψή τους στο σχολείο μας, στις 24 και 25 Φεβρουαρίου- στόχο έχει την ανάδειξη της τοπικής ιστορίας και της πολιτισμικής ταυτότητας, μέσα όμως από την οπτική γωνία των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι μαθητές καλούνται να ανιχνεύσουν με ποιο τρόπο και σε ποιο βαθμό το παρελθόν του τόπου τους είναι παρόν στην καθημερινή τους ζωή. Εξοπλισμένοι με ένα κινητό τηλέφωνο που χρησιμοποιούν σα φωτογραφική μηχανή, κάμερα και κασετόφωνο, γίνονται «ρεπόρτερ της ιστορίας».
Έρχονται σε επαφή με την κοινωνία που περιβάλλει το σχολείο, εξερευνούν την πόλη, τη γειτονιά, το χωριό, συλλέγουν τεκμήρια από οικογενειακά φωτογραφικά άλμπουμ, πολιτιστικούς θεσμούς και δημόσια αρχεία και φτιάχνουν τις δικές τους οπτικοακουστικές παρουσιάσεις, αξιοποιώντας την τεχνολογία.
Στο πρόγραμμα παίρνουν μέρος έξι ακόμη σχολεία από όλη την Ελλάδα και συγκεκριμένα: το 2ο Γ/σιο Δράμας, το 2ο Γ/σιο Ναυπλίου, το 3ο Γ/σιο Θήβας, το 7ο Γ/σιο Ν.Ιωνίας, το Γ/σιο Αγιάς Λάρισας και το Γ/σιο Ν.Μουδανιών Χαλκιδικής.
Οι συμμετέχοντες μαθητές του σχολείου μας χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, για να ερευνήσουν τα εξής θέματα: ρουκετοπόλεμος, μαστίχα της Χίου, ναυτιλία και Βροντάδος, το ιερό της Κυβέλης - Δασκαλόπετρα.
Με τη συνεργασία και τις οδηγίες των υπεύθυνων καθηγητών, Ασπασίας Φαφαλιού και Αντώνη Νικολάου, οι …«μικροί ιστορικοί» θα ζήσουν ένα μοναδικό ταξίδι στην ιστορία.

ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ. ΤουΣιδερή Σκούφαλου

Την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου το Γ3 τμήμα του σχολείου μας, στα πλαίσια του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και με καθηγητή τον κ. Στείρο, είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί το αεροδρόμιο της Χίου. Εκεί μπορέσαμε να ενημερωθούμε για τις δυνατότητες του, τον τρόπο λειτουργίας του αλλά και για τα διάφορα επαγγέλματα που προσφέρονται από το χώρο της αεροπορίας. Τέλος, ξεναγηθήκαμε στους χώρους του αεροδρομίου πηγαίνοντας ακόμη και στον πύργο ελέγχου!
Μία αξέχαστη και μοναδική εμπειρία!

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ της Δήμητρας Μουντέ

Τη Δευτέρα 21/2/2011 η Β' Γυμνασίου παρακολούθησε πειράματα σχετικά με την ατμοσφαιρική πίεση, τα οποία εκτέλεσε ο φυσικός κ. Καρακωσταντής. Τα πειράματα ήταν επτά και όλα εξίσου συναρπαστικά!
Προσπαθήστε και εσείς ...με ΠΡΟΣΟΧΗ!
· Βάζουμε σε ένα άδειο αλουμινένιο κουτάκι από αναψυκτικό λίγο νερό και το τοποθετούμε στο γκαζάκι σε μέτρια φωτιά.
· Γεμίζουμε ένα σκεύος με νερό (της βρύσης) και μόλις το νερό μέσα στο κουτάκι αρχίζει να βγάζει ατμούς, φορώντας γάντια το βγάζουμε από τη φωτιά και το “πετάμε” με γρήγορες κινήσεις μέσα στο σκεύος.
· Παρατηρούμε ότι ακούγεται ένα “μπαμ” και το κουτάκι συρρικνώνεται.
Πως συνέβη αυτό;
Ο αέρας που υπήρχε μέσα στο κουτάκι εξατμίστηκε με το βρασμό με αποτέλεσμα όταν το ρίξαμε μέσα στο σκεύος όπου η ατμοσφαιρική πίεση ήταν πιο μεγάλη το κουτάκι συρρικνώθηκε.

ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΛΥΟΜΕΝΑ...

Αν ρίξουμε μία γρήγορη ματιά στο παρελθόν θα θυμηθούμε την άθλια κατάσταση που βρισκόταν το λυόμενο, το οποίο στεγάζει την Α’ τάξη. Με τη βοήθεια του κ. Αυγουστίδη, η πλευρά που ήταν πριν καλυμμένη από σπρέι, τώρα έχει δύο αποχρώσεις του μοβ για φόντο και γράφει με πολύχρωμα γράμματα «ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ». Αυτά τα περίεργα γράμματα στην καθημερινή τα αποκαλούμε γκράφιτι.
Γκράφιτι είναι η γραφή συνθημάτων ή η ζωγραφική, σε επιφάνειες που συνήθως βρίσκονται σε δημόσιους χώρους (για παράδειγμα σε τοίχους). Το "tag" είναι η υπογραφή που γίνεται με σπρέι σε έναν τοίχο, από τον καλλιτέχνη ενός γκράφιτι Σε ένα γκράφιτι η υπογραφή είναι μικρή και βρίσκεται ή μέσα στην ζωγραφιά ή κάτω σε μια άκρη (δεν γίνεται να είναι πιο μεγάλο το tag απ' το graffiti).
Μερικά από τα είδη των γκράφιτι που παρουσιάζονται σήμερα εμφανίζονται:
· σε εξωτερικούς τοίχους (συνήθως σε τοίχους στους δρόμους). Όταν γίνονται σε ένα προσωπικό χώρο που το βλέπουν ελάχιστοι, δεν θεωρείται γκράφιτι.
· Σε εσωτερικούς τοίχους και επιφάνειες (συνήθως μικρού μεγέθους), π.χ. τουαλέτες, σκοπιές, θρανία
· Μπορεί να είναι συνθήματα ή ζωγραφική -(φαινόμενο προερχόμενο από την Αμερική) ή και αυτοσχέδια ποιήματα
Σε ορισμένες πόλεις του κόσμου υπάρχουν τοίχοι μόνο για γκράφιτι. Κάποιες φορές το γκράφιτι γίνεται κατά την επιθυμία του ιδιοκτήτη του κτιρίου, για διακόσμηση, συνήθως με συγκεκριμένη θεματολογία. Επίσης, κατά τα όσα συνηθίζονται ανάμεσα στους γκραφιτάδες, υπάρχουν και τοίχοι που είναι μόνο για καλούς γκραφίστες, και οι υπόλοιποι δεν δικαιούνται να κάνουν πάνω μια μουτζούρα ή κάποιο άλλο σχέδιο (εκτός αν το πρωταρχικό έχει χαλάσει με το πέρασμα του χρόνου και ειδοποιήσουν εννοείται τους γκραφίστες που έχουν ζωγραφίσει ότι θα γίνει άλλο σχέδιο πάνω στο δικό τους).

Διαφυλικές σχέσεις

Στα πλαίσια του προγράμματος ενημέρωσης των μαθητών/τριων Γ΄τάξεως Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ από το γραφείο Αγωγής Υγείας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Μαρτίου 2011 στο σχολείο μας ενημέρωση για τις διαφυλικές σχέσεις από τη Σύμβουλο Οικογενειακού Προγραμματισμού κ.Καλλιόπη Τσεμπέρη .
Πρωταρχικός σκοπός του προγράμματος λοιπόν είναι η ενημέρωση των μαθητών και μαθητριών σε ζητήματα σεξουαλικής αγωγής και η ανάπτυξη υπεύθυνης συμπεριφοράς των εφήβων στις διαφυλικές σχέσεις, ενώ παράλληλα επιδιώκονται και γενικότεροι στόχοι της Αγωγής Υγείας, όπως:
• η ανάπτυξη αυτογνωσίας,
• η ενίσχυση αυτοπεποίθησης,
• η έκφραση συναισθημάτων,
• η προαγωγή σεβασμού,
• η αντίληψη επιρροών,
• η διευκόλυνση επικοινωνίας,
• η κατανόηση αξιών, ορίων, υποχρεώσεων, δικαιωμάτων.

ΤΑ ΠΟΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ

Το ποτήρι του κρασιού (λεπτό γυαλί ή από κρύσταλλο) θα πρέπει να είναι απλό και διαφανές, έτσι ώστε να μπορείτε να εκτιμήσετε το χρώμα του κρασιού. Τα ποτήρια από παχύ γυαλί πιστεύεται ότι επηρεάζουν τη γεύση του κρασιού και επίσης δημιουργούν ένα μεγαλύτερο χείλος, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολο να γευτείτε σωστά το κρασί σας. Το στέλεχος με το οποίο κρατάτε το ποτήρι θα πρέπει να είναι κατασκευασμένο με τρόπο που η θερμοκρασία του κρασιού να μην αυξάνεται από τη θερμότητα των χεριών. Το σωστό είναι να σερβίρεται το κρασί γεμίζοντας το ποτήρι μέχρι το 1/3 του, ώστε να μπορούμε να το ανακινήσουμε περιστροφικά ελευθερώνοντας τα αρώματά του και να το παρατηρήσουμε. Τα καλύτερα ποτήρια κρασιού παρασκευάζονται από την εταιρία Riedeland και μπορεί να είναι τόσο ψηλά, όσο ένα μπουκάλι κρασί.
Οι λάτρεις του κρασιού συνήθως έχουν διαφορετικά ποτήρια για κάθε ποικιλία κρασιού. Tα είδη ποτηριών διακρίνονται σε: ποτήρια για το κόκκινο κρασί, το λευκό κρασί, το αφρώδες κρασί και τέλος το επιδόρπιο κρασί

Το ιδανικό ποτήρι για το λευκό κρασί
Το ιδανικό ποτήρι για το λευκό κρασί έχει σχήμα τουλίπας (σχήμα U) επιτρέποντας στα αρώματα να κυκλοφορήσουν. Είναι μικρότερό από το αντίστοιχο για κόκκινο κρασί με μειωμένη επιφάνεια. Η μικρή επιφάνεια δεν επιτρέπει στο κρασί να ζεσταθεί πολύ γρήγορα επιτρέποντας στη διατήρηση μιας δροσερής θερμοκρασίας.
Για το λευκό κρασί, υπάρχουν επίσης δύο τύποι ποτηριών, ένα για τα νεότερα κρασιά, και ένα για τα πιο ώριμα. Το ποτήρι για τα κρασιά νεαρής ηλικίας έχει ένα ελαφρώς μεγαλύτερο άνοιγμα που κατευθύνει το κρασί στην άκρη και τις πλευρές της γλώσσας ώστε να δοκιμάσετε τη γλυκύτητά του. Αντίστοιχα το ποτήρι για τα πιο ώριμα λευκά κρασιά είναι πιο στενό και ψηλό ώστε να μην οδηγείται το κρασί στην πλάτη και τις πλευρές της γλώσσας με αποτέλεσμα να δοκιμάζετε τις πιο τολμηρές γεύσεις.

Το ιδανικό ποτήρι για το κόκκινο κρασί
Το ιδανικό ποτήρι για το κόκκινο κρασί είναι πλατύ και φαρδύ σαν μπολ, κάπως μεγαλύτερο από αυτό για το λευκό, για να μπορεί το κρασί να στροβιλίζεται κουνώντας κυκλικά το ποτήρι. Με αυτό τον τρόπο το κρασί έρχεται σε επαφή με το οξυγόνο και επωφελείται μεγαλύτερη επιφάνεια του από τον αέρα. Αναπτύσσεται έτσι το αρωματικό μπουκέτο του, διατηρώντας όμως πάντα τη συνήθη βαθιά και κλειστή μορφή του κοινού ποτηριού για το κρασί, ώστε να συγκρατεί τα αρώματά του. Για το κόκκινο κρασί είναι κατάλληλο τόσο το ποτήρι Μπορντό (Bordeaux) όσο και το ποτήρι Βουργουνδίας (Bourgogne). Ένα ποτήρι Μπορντό είναι ψηλότερο, αλλά το κύπελλο δεν είναι τόσο μεγάλο. Είναι σχεδιασμένο για βαρύτερα κόκκινα κρασιά, όπως Cabernet και Merlot. Το ύψος του γυαλιού επιτρέπει στο κρασί να προχωρήσει άμεσα στο πίσω μέρος του στόματος για τη μεγιστοποίηση της γεύσης του.
Ένα ποτήρι Βουργουνδίας είναι κατάλληλο για ελαφρύτερα κρασιά όπως το Pinot Noir. Δεν είναι τόσο ψηλό, αλλά το κύπελλο είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο Μπορντό, κατευθύνοντας το κρασί στην άκρη της γλώσσας ώστε να δοκιμάζετε καλύτερα τις πιο λεπτές γεύσεις







Από την εργασία της περιβαλλοντική ομάδας «Αριούσιος Οίνος» της Ειρήνης Μιχάλα και Αγγελικής Μαστοράκη